Csion bölcseinek jegyzőkönyve

p20130302-181804Elfogadva: 2013. március 2-án

Jelen vannak:

Csider
Pion István, a Magyar Nemzet munkatársa.

Pion
Csider István Zoltán, a Népszabadság munkatársa.

Csider
Mellőzzük a szép frázisokat,

Pion
beszéljünk az egyes gondolatok jelentőségéről:

Csider
viszonyítással

Pion
és elvonatkoztatással

Csider
megvilágítjuk a minket körülövező valóságot.

Közös
Mert tisztába kell jönnünk azzal,

Pion
hogy miben tér el a mi gondolkodásmódunk

Csider
Vona Gáborétól és/

Pion
vagy Thürmer Gyuláétól.

Csider
Abban például, hogy szerintünk
Horthyról teret elnevezni, az mélyszegénység.

Pion
És a mélyszegénység az, hogy a kínaiak elől
az egész éves rizstermés után eleszed a pálcikákat is.
Valamint abban, hogy szerintünk
Rákosiról óvodát elnevezni, az karaktergyilkosság.

Csider
És a karaktergyilkosság az, hogy a modoros besúgói jelentést
az optimálisra húzod, mon chéri.
És abban is egyet értünk,
hogy az új kokárda, az a székely zászló.

Pion
A székely zászló pedig Felvidék.
Vagy Kárpátalja. Esetleg Vajdaság. És

Csider
Burgenland.
Jut eszünkbe: szerintünk zsidózni,
az otthontalanság.

Pion
És az otthontalanság az,
hogy a cigányzenész kedden hajnalig
spanyol gitárost játszik a Budapest Hotel bárjában
a líbiai olajvirágzás idején.

—————————————————————

Pion
Ő itt a barátom, Csider István Zoltán.

Csider
Ő itt a barátom, Pion István.

Pion
Jók leszünk Pistáknak?

Csider
Pistáknak jók leszünk mind.

Közös
Én Pistát szeretem.

Pion
És szeretem, hogy nem hiszi, hogy Árpád-sávos zoknit húzok az ágy lábára, nehogy megfázzon a benne fekvő gyerek télvíz idején, farsangkor pedig hármas halomnak öltöztetem, mert az úgyis olyan, mint a békakirály, csak hátulról.

Csider
Szeretem, hogy nem hiszi, hogy egyszer megvárom, amíg elalszik az isten, aztán a háta mögött gyorsan beoltatom a gyereket bcg, rubeola, meg hazafias érzés ellen, végül pedig eldugom az ellen-ellenszérumot valahol a New York–Budapest–Tel Aviv-tengelyen.

Pion
És szeretem, hogy nem hiszi, hogy a Magyar Narancs pirított héjával illatosítom karácsonykor a kerti budit, csak azért, mert amúgy meg Bayer Zsolt poszterekkel tapétáztám ki a szűkös napokon.

Csider
És szeretem, hogy nem hiszi, hogy minden lehetséges alkalommal rárontok a nemzetemre.

Pion
És szeretem, hogy nem hiszi, hogy a nemzetem minden lehetséges alkalommal ráront a szomszéd nemzetekre.

Csider
És szeretem, hogy nem hiszed, hogy nincs is nemzetem.

Pion
Szeretem, hogy nem hiszed, hogy leszarom.

Csider
Mert nekem a magyar: Cseh Tamás,
hogy dohányszemcsék a zsebben.
S hogy nem tudok úgy odanyúlni, hogy néhány
a körmöm alá ne menjen,

Közös
még véletlen sem.

Csider
Nekem a magyar, hogy rend van.
Hogy rend szeretne lenni.
Hogy rendszerint ha fenn van,
akkor lenn szeretne fenni.

Nekem a magyar az erdélyi gróf,
a kun paraszt meg a tót spanok,
meg a pesti dzsentri. Meg mindenki.
Nekem a magyar te vagy,

Pion
meg ő,

Közös
meg én vagyok.

Pion
Nekem a magyar a nyelvében él,
hogy beszél, de nem cselekszik,
hogy pisál, ha jön a szembe szél,
hogy Pilinszky meg resurrexit.

Közös
A tenger.

Pion
Nekem a magyar a Pion,

Csider
de hogy nem magyar, az biztos.

Pion
Vörösiszap nekem a magyar,
rozsdás vasba öntött olimpiai bajnok
négypárevező.

Nekem magyar a billentyűzetem,
a billentyűzetem nekem magyar,
magyar nekem a billentyűzetem,
nekem a billentyűzetem magyar.

Közös
Nekem Magyar a billentyűzetem,
a billentyűzetem Nekem magyar,
magyar nekem a Billentyűzetem,
nekem A billentyűzetem.

(Elhangzott: 2012. március 2-án a Trafóban, az I. Országos Team Slam Bajnokságon. Szívből köszönöm az együtt mindent barátomnak, Pion Istvánnak, a Csion másik felének.)

2 comments

  1. Pingback: A Csion bölcsei a Trafóban (videó) | szabadedzés

Leave a Reply

